.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متن سخنراني مهندس شفقت در مراسم توديع
خدا را شاكرم نعمت خدمت گزاري به مردم عزيز و شريف را در طول قريب به 31 ماه به من عطا فرمود . مردمي مؤمن ، با وفا و صبور ولايت مدار، عاشق امامت و ولايت آنهم در خدمتگزاري خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران ، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس.- خدا را شاكرم نعمت ادب و اخلاق و فهمي را به من عطا فرمود كه تلاش داشته باشم ...
متن سخنراني مهندس شفقت در مراسم توديع

باسمه تعالي
الحمدا... رب العالمين و صلي ا... علي محمدو آل طاهرين
رب ادخلني مدخل صدق و اخرجني مخرج صدق واجعل لي من لدنك سلطانا نصيرا

- خدا را شاكرم نعمت خدمت گزاري به مردم عزيز و شريف را در طول قريب به 31 ماه به من عطا فرمود . مردمي مؤمن ، با وفا و صبور ولايت مدار، عاشق امامت و ولايت آنهم در خدمتگزاري خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران ، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس.
- خدا را شاكرم نعمت ادب و اخلاق و فهمي را به من عطا فرمود كه تلاش داشته باشم همواره به تكليف عمل كنم و در اتخاذ هر تصميمي او را شاهد و ناظر خود بدانم مرام و سيره معصومين عليه السلام كه از طريق ولايت امام راحل و مقام معظم رهبري تجلي يافته را سرمشق عملي و زباني و قلبي خود قرار دهم .
- خدا را شاكرم كه نعمتي به بنده عطا فرمود كه مهرباني و دوستي با مردم بخصوص مردم ضعيف و نيازمند را پوشش دل خويش قرار دهم و همواره در مقابل مردم با تواضع و با ادب باشم ، با تأسي از سياست هاي دولت كريمه ، مردم داري ، مردم محوري و توجه خاص به مناطق محروم در سرلوحه برنامه هاي عملي حوزه خدمتي قرار دهم ، حركت بسوي عدالت محوري ، گسترش رفتار معنويت و حفظ حرمت اشخاص و حفظ كرامت مردم و درك جايگاه شخصيت ها و صاحب منسب هاي ديني و انقلابي ، نمايندگان محترم مجلس ، نيروهاي علمي و دانشگاهي و افراد خدوم ، خيرين عزيز كه بسيارند در استان و واقعاً از آنان تقدير دارم سه سال متوالي رتبه اول مشاركت مردمي را با رشد 82% كسب كرده اند درك جايگاه آنان را داشته باشم .
- خدا را شكر مي كنم تواني داد كه با تعامل بسيار خوب و مؤثر با علما ، روحانيت معزز ائمه محترم جمعه و جماعات بخصوص نمايندگان معزز خبرگان رهبري و نماينده معظم رهبري در استان حداكثر كمك و مساعدت را دريافت كنم.
- برگزاري دوهمايش ملي و بين المللي در استان با عنوان پيامبر اعظم نگين آفرينش و كنگره بين المللي غدير كه با پيامهاي حضرت آيت ا... جوادي آملي و رياست محترم جمهور آغاز شدند از جمله اين همكاري هاي مؤثر بود . حضور در جمع علما ، فضلا و طلاب مازندراني در حوزه علميه قم از افتخارات زندگي بنده است كه آن اجلاس با شكوه و عظيم در مدرسه فيضيه نتيجه آن بود .
- باعث فخر و مباهات است كه در طول اين مدت به دفعات از محضر حضرت آيت ا... حسن زاده آملي ، آيت ا... جوادي آملي و آيت ا... سيدجعفر كريمي استفاده كرده و از ارشادات و نصايح آن بزرگواران بهره مند شدم .
- خدا را شاكرم نعمتي به من عطا فرمود كه پس از دريافت مسئوليت خود باخته نشوم ، اسير غرور و خود پسندي نگردم ، خود را فراموش نكنم كه روستازاده اي هستم كه خود و خانواده ام همواره با عزت در جامعه حضور داشتيم دينداري و خدامحوري باعث عزت و شرف خانودگي بنده بوده و هست.
- با تأسي از رفتار مديريتي رياست محترم جمهور ، از ابتداي حضور تمام زندگي ام را وقف خدمت به مردم شريف كرده ام همواره تلاش كرده ام پاسخگوي باشم و در طول اين مدت بيش از 1500 روستا را از نزديك بازديد كرده همانجا با مردم ملاقات مي كرده ام درهمه شهرها و شهرستانها مكرر حضور يافتم در مراسمات متعدد مردمي بخصوص يادمانهاي شهدا حضور يافتم نزديك به 50 يادواره هاي شهدا در نقاط دور و نزديك استان صحبت كردم . زيباترين لحظات خدمتي ام استقبال روستائيان دوردست مثل مران سه هزار تنكابن و مناطق هزارجريب نكا و بهشهر بوده است .
- در راستاي سياست دولت نهم مهرورزي و خدمت رساني بيش از 20 هزار نفررا از نزديك در برنامه هاي حضوري با مردم در دفتركار و يا فرمانداري ها و مساجد شهرستانها و روستاها اعم از مراجعات عمومي و سرمايه گذاران را ملاقات نموده ام و در رسيدگي به نامه هاي مردمي سفر رياست محترم جمهوري بعنوان استاني برترهمكاران ما لوح تقدير از جناب غروقي مسئول امور نامه هاي مردمي رياست جمهوري دريافت كرده اند .
- خدا را شاكرم از ابتداي انقلاب با كسوت پاسداري پا به عرصه خدمت گذاشتم و براي پايداري نظام و ارزش هاي انقلاب و خون شهدا از هيچ چيزي مضايقه نكرده ام و تمام تلاشم اين بود كه از حريم ارزشهاي ديني و اسلامي پاسداري كنم.
- از همان روزهاي اوّل مشورت را سرلوحه كار قرارداده ام با برنامه بلند مدت و كوتاه مدت فعاليت را شروع كرديم جهت گيري استان را با توجه به قابليت ها و
مزيت ها تنظيم نموديم .
- دست يابي به اقتصاد كشاورزي ، حركت به سمت اقتصاد دانش محوري مبتني بر فن آوري نوين بايو و نانوتكنولوژي ، رسيدن به قطب گردشگري منطقه و برخوردار از توسعه صنعتي و معدني مناسب جهت حضور در تبادلات داخلي و خارجي با استفاده از همه ظرفيتهاي انساني و مادي از جهت گيري هاي اساسي استان بوده كه آغاز خوبي براي دستيابي به آن داشته ايم كه انشااله تداوم يابد 0
- در تحقق برنامه ها باعنايت به اينكه سال اول برنامه همزمان سفر دولت محترم در پيش بود كه سفر يكي از زيباترين حركت دولت جمهوري اسلامي در طول پس از انقلاب بوده و توانسته از نزديك اعضاي دولت را با مسائل تك تك شهرهاي كشور آشنا و پيرامون مسائل آن استان متمركز شوند تصميم گيري نمايند ، مي باشد .
- مراحل مختلف براي تصميم سازي سفر داشتيم . آنچه مديران استان به آن توجه داشتند گرفتن مصوباتي كه ما را به سوي چشم انداز و اولويت هاي استان
( كشاورزي ، توليد صنعتي ، توسعه تجارت و گردشگري ) حركت دهد بود كه نتايج بسيار خوبي دريافت كرده ايم . كه در صورت تحقق و عملي شدن كامل آن جهش و تحرك خاصي به توسعه استان خواهد بخشيد
- ازجمله مؤثرترين آن ، توجه به حمل و نقل ، زير ساخت هاي آب و برق ، بهداشت و درمان ، گسترش صنايع و رفع محدوديتهاي صنعتي ، بهره وري كشاورزي ، زير ساخت بازرگاني و تجارت و تربيت بدني و گردشگري را مي توان اشاره كرد كه 40 مصوبه نهايي شده و 136 مصوبه در دست اجرا ء مي باشد 20 مصوبه ديگركه كمتر از 10 درصد شامل مي شود در مراحل پيگيري مي باشند.

نتايج برخي از اساسي ترين اقدامات مصوبات سفر مي توان به موضوعات زير پرداخت
1- حل مشكل زيست محيطي ساخت پالايشگاه نفت كه قريب به 15 سال طول كشيد
2- حل معضل كمربندي جنوبي و شمالي ساري كه قريب به 25 سال طول كشيد ،نقش شوراي فعلي شهر ، شهردار محترم ، فرماندار محترم ساري ستودني است. بهره برداري رسيدن قسمتي از كمربندي تنكابن و طي مراحل پاياني راه كه با دستور شخص رياست محترم جمهور امسال توجه ويژه اي شده است از پروژه هاي 23 سال قبل است 0
3- نهايي شدن خودرو سازي در بابل عليرغم فراز و نشيب ها بوجود آمده(يادي از زحمات حجت الاسلام ناصري نماينده سابق بابل)
4- رشد قابل توجه در بخش صنعتي كه در راستاي اجرايي شدن طرحهاي بنگاههاي اقتصادي زود بازده در دولت نهم مي باشد بيش از 1800 واحد صنعتي در استان در اين مدت بهره برداري شده و يا در مراحل تكميل طرح هستند كه اگر از شهريور گذشته مشكلات بانكها مانع نمي شد همه آنها فعال بودند و بيش از 75 هزار شغل ايجاد مي شد0 فقط در بخش صنعت بيش از 25 هزار نفر اشتغال ايجاد شده و در مرحله
بهره برداري مي باشد0 به طور خلاصه اتفاقات صنعتي دوره دولت نهم بيشتر از طول دوران گذشته بوده است .
5- در بخش مسكن مهر ، 32 هزار واحد زمين تأمين گرديد ،4300 واحد اجاره اي و تعاوني واگذار شد ، 11700 واحد در مرحله آماده سازي و واگذاري است .
6- در بخش بنياد مسكن 451 طرح هادي روستائي تهيه و يا اجراء شده است 2000 قطعه زمين روستائي و 3580 واحد شهري واگذار گرديده است .
7- توجه ويژه به گردشگري انتخاب 60 نقطه نمونه گردشگري و آزادسازي سواحل دريا ، اجرايي شدن 340 پروژه خدماتي رفاهي ، هتل و متل و 2 برابر شدن تخت ، عمومي كردن امكانات رفاهي دولتي سواحل دريا.
8- كاهش نرخ بيكاري از 8/10 در صد به 5/8 درصد0
9- راه روستايي بيش از 650 كيلومتر آسفالت شده0
10- توجه ويژه به حل معضل حمل و نقل در استان كه به دستور شخص رياست محترم جمهور طرحهاي مختلفي در دستور كار وزارت راه قرار گرفته 0 از جمله ( راه آهن رشت – ساري ، گرگان مشهد) بزرگ راه غرب به شرق شمال(گيلان مازندران، گلستان)كمربندي از ساحل دريا در رامسر به طول ده كيلومتر.
شما همكاران محترم افتخار اين را داشتيد كه در طول دوره دولت نهم در ارزيابي هاي متعدد جايگاه ويژه اي كسب كنيد
- استان مازندران در اجراي صندوق مهر امام رضا(ع) استان اول كشور شد
- در اجراي توزيع سهام عدالت در بين واجدين شرايط استان سوم ارزيابي شد
- در دريافت كمك از خيرين بخصوص خيرين مدرسه ساز سه سال متوالي جايگاه اول را كسب كرده ايد
- در پرداخت تسهيلات و اجرائي كردن طرحهاي بنگاه اقتصادي زودبارده همواره رتبه دوم تا پنجم را كسب كرده بوديم .
- در ارزيابي هاي عملكرد عمراني كه توسط معاونت عمراني وزارت كشور انجام مي شد رتبه اول تا پنجم را داشته ايم .
- در جذب سپرده استان پنجم و در پرداخت وام استان چهارم كشور ارزيابي شده ايم
- رسيدگي به نامه هاي مردمي در سفر رياست محترم جمهور به استان نمونه كشورشناخته شده است .
- اجراي طرح اردوي هجرت از طريق بسيج سازندگي از 35 درصد به 80 درصد رشد كه دو سال متوالي بعنوان استان نمونه كشور
- صدور سند مالكيت روستايي جزء استانهاي برتر و در اجراي طرح ويژه بهسازي مسكن روستائي كشور جايگاه اول .
- در بخشهاي اعتباري اعم از هزينه اي و تملك حداكثر تلاش در جهت دريافت سهم استان بعمل آمده است قابل توجه است كه پايه اعتبارات هزينه اي و تملك استان ضعيف ديده شد تلاش شده در دولت نهم به تعامل برسد ولي هنوز انتظار واقعي عمل نشد .
- در پايان هر سال كه اعتبار هزينه معمولا به مشكل برخورد مي كنيم تلاش شد تا كسري ها در حد تعادل دريافت گردد و همواره توفيق داشتيم كه مشكل همكاران را در سطح استان حل كنيم بخصوص در حوزه آموزش و پرورش كه اگر چه هنوز برخي از بدهي هاي عزيزان پرداخت نشده و در حال پيگيري است ولي استان مازندران با تلاش همكاران ما در سازمان آموزش و پرورش و معاونت برنامه ريزي كمتر از همه استانها مشكل داشته اند همكاران ما توانسته اند در ابتداي سالجاري براي اولين بار 6 ميليارد تومان اعتبار هزينه اي سهم استان دربخش مهاجرت پذيري دريافت كنند كه پيگيري اين موضوع چندين سال سابقه دارد
- توزيع اعتبارات هزينه استان شاخصمند شده و از اعمال سليقه جلوگيري شد و بر اساس وظيفه مندي و فعاليت هاي مرتبط توزيع ميگردد
- ايجاد انضباط مالي ، صرفه جوئي و كاهش هزينه كه مورد تاكيد دولت محترم بود بطور جد در دستور كار بوده و هست 0
- در بخش تملك دارايي نيز اعتبارات فصلي و برنامه اي بر اساس محورهاي توسعه استان انجام شده و توزيع شهرستاني نيز بر اساس شاخصهاي علمي كه تهيه گرديد انجام مي گيرد0
- اسناد توسعه اي شهرستان تا پايان برنامه چهارم را با حضور شوراي برنامه ريزي استان در سطح شهرستانها انجام داديم.
- موفق شديم با توجه به تأكيدات رياست محترم جمهور و ايجاد نظارت بر پروژه ها با پيگيريها و بازديدهاي مكرر ميانگين عمر پروژه ها را از 4 سال به 5/2 سال كاهش دهيم در اين نظام از نهادهاي غير دولتي سازمان نظام مهندسي (مهندس ساختمان مهندس كشاورزي و سازمان بسيج سازندگي) حداكثر بهره برداري بعمل آمده است.
- سند آمايش سرزمين (تحليل ساختار وضعيت) كه شرح خدمات آن در دبيرخانه آمايش سرزمين كشورتهيه شد در دست اجرا مي باشد كه 90% پيشرفت دارد بايد طبق برنامه تا شهريور به اتمام برسد.
- تدوين سند راهبردي نانو تكنولوژي در راستاي چشم انداز استان قريب به 15 ماه كار شده و حدود 70% پيشرفت دارد تا كنون از اين سند ده طرح نانو تكنولوژي در مرحله امكان سنجي قرار گرفته كه با اجرايي شدن اين طرحها در آينده نزديك مازندران قطب صنعت نانو و بايوتكنولوژي مي گردد.

در پايان به چند نكته اشاره مي كنم :
1- از جناب آقاي مهندس هاشمي سرپرست محترم وزارت كشور تشكر مي كنم ، اين مراسم براي شخص بنده يك رحمت بود بار امانتي بود كه بر حسب تكليف بر دوشم نهاده بود و خدا را شاكرم اين امانت را به برادر ديگري تقديم مي كنم اگر چه بعنوان يك مازندراني همانطوري كه در طول چندين سال گذشته نسبت به برنامه هاي استان دغدغه داشته ام و تعقيب مي كرده ام اين كار را انجام خواهم داد و از هر نوع همكاري در اين رابطه كوتاهي نمي كنم بعنوان يك بسيجي مازندراني در خدمت مسئولين مؤمن و ولايتي استان خواهم بود.
2- به برادر محترم جناب آقاي كريمي كه سابقه متعدد مديريتي دارند خير مقدم عرض مي كنم اميدوارم همواره موفق و مؤيد باشند.
3- از نمايندگان دوره هفتم و دوره هشتم كه در طول مدت خدمت گذاري همكاري نموده اند تشكر مي كنم.
4- از همه نخبگان استان شخصيت ها، دانشگاهيان، علما وروحانيت معزز بخصو ص ائمه محترم جمعه نمايندگان محترم خبرگان رهبري ، نماينده محترم ولي فقيه حضرت
آيت ا... طبرسي كه در طول مدت خدمت گذاري با راهنمائي ها مشاوره ها ارشادات همكاري داشته اند و باعث بهتر انجام دادن خدمت شده است نهايت تقدير و تشكر را دارم.
5- از اصحاب رسانه ، مطبوعات ، صدا و سيما كه نقش ممتاز در تنوير افكار عمومي ايفاء مي نمايند به لحاظ نقدها ، پيشنهادات كارگشايانه و انعكاس خدمات خادمان تلاش كرده اند تشكر مي كنم .
6- از اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر و روستا ، مديران محترم دستگاههاي اجرايي كاركنان محترم تشكر مي كنم اين نكته را يادآوري مي كنم عزيزان مردم ولي نعمتند تلاش كنيد رضايت مردم را جلب كنيد ، تا انشاء ا... مشمول رضايت خداوند شويد.
7- از اعضاي محترم شوراي تأمين ، همه نيروهاي امنيتي و انتظامي و نظامي و قضائي واقعاً تشكر مي كنم با تلاششان و با حضورشان در صحنه ، امنيت و آرامش را هديه مردم شريف نمودند.
8- از همكاران عزيز ، فرزندان شهيد كه همكاران ماشدند بخشداران فرمانداران محترم بخصوص برخي از آنان كه در انجام وظيفه شب و روز نمي شناختند مديران محترم ستادي و معاونين محترم تشكر مي كنم.
9- از همراهان اعم از محافظين و همكاران راننده كه شب و روز در كنار من بوده و مخلصانه همراهي مي كردند تشكر مي كنم و از خانواده محترمشان عذرخواهي مي كنم.
10- از مردم عزيز ، فهيم مهربان و با وفاي استان ، خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران بسيجيان عزيز از اينكه بنده را در طول اين مدت تحمل گرديد ، حمايت كرديد ، پشتيباني كرديد ، تشكر مي كنم اميدوارم هرچه ضعف از بنده مشاهد كرديد اشتباهي از هر جهت سر زده ، كه متوجه تك تك شما شده است دست همه شما را مي بوسم و تقاضاي عفو دارم.
11- از خداوند بزرگ مي خواهم كه از تقصير ما بگذرد و ما را مشمول عفو و مغفرت خود قرار دهد و دعاي خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران را ذخيره آخرت ما قرار دهد.
12- از همسر و از فرزندانم كه خدمت به مردم را درك كرده و من را همراه كرده اند تشكر مي كنم.
13- از والدينم عذرخواهي مي كنم كه نتوانستم در جهت نگهداري شما كمك كنم از برادرانم تشكر مي كنم كه اين زحمات را تحمل مي كنند.
14- مردم شريف استان و خانواده محترم من سرباز ولايتم و در خدمت نظام خدمت به مردم شريف كشور را در اين دولت سخت كوش و پرتلاش و ولايت مدار عشق
مي ورزم.

الهم وفقنا لما تحب و ترضي واجعل عواقب امورنا خير


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مازندرانی 12 تير 1387
همیشه همینطور بوده که روی کاغذ و با اعداد و ارقام آبکی همه چیز روبراه می شود و شخص آمار ده پرتلاش و با رتبه اول در کشور و خدمت صادقانه و ...!!!ولی وقتی به واقعیت های آشکار نگاه می کنیم می بینیم که اعداد و ارقام آماری چیزی جز بازی اعداد نبوده و نیست و آنچیزی که کاملا آشکار و هویدا است اینست که : ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
به امید عدالتی فراگیر به معنای واقعی کلمه در استان مظلوم مازندران و اینکه روزی همه چیز را برای همه بخواهیم نه برای خود.که اینست عدالت علوی نشات گرفته از اسلام ناب محمدی(اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم)
نا شناس 13 تير 1387
معلوم نیه دواره کجه ره خوانه خراب بکنه خدا وشون مردمونجه رحم هاکنه!!!!
نا شناس 13 تير 1387
مردم مازندران شفقت را نه بخاطر استاندار و یا وزیر و وکیل بودنش دوست دارند، شفقت را بخلوصش به صداقتش به یکرنگی به ساده زیستی به محروم دوستی به مردم داری دوست دارند.دست حق بهمراهش و خداوند یار و یاورش باشد
نا شناس 18 تير 1387
ما مازندرانیها لیاقت نداشتیم که یک هم استانی ،استاندار ما باشد.
یک ضرب المثل مازندارنی میگه"گالش دو هر چی هم ترش باشه؛گالش نوونه که مه دو ترشه".
شفقت هر چی هم بد بوده از جنس خود ما بود،پس این نکته را فراموش نکنیم.
این تازه اول بدبختیهای ماست که باید تحمل کنیم.
خودتان قضاوت کنید که در کل استان ماندران ،یک نفر پیدا نمی شد که استاندار ما بشه؟
پس چطور در تهران ،این همه ادم در پستهای کلیدی در حال خدمت هستند؟
اگر هم به این افراد بگویید چرا برای خدمت به مازندران نمی روید ،در جواب می گویند که در استان انقدر مسائل حاشیه ای وجود دارد که وقتی برای خدمت کردن وجود ندارد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.248 seconds.